Originaltillbehör och reservdelar till dina Elitfönster

Leveransfrågor

Vi vill att leveransen av dina produkter ska så gå smidigt som möjligt, så vi skickar alla produkter från ett och samma lager. Om du upplever problem med leveransen så hoppas vi på att du kan få hjälp av frågorna här nedan.


  • Hur lång är leveranstiden?

    • Lagervaror: 3 - 5 arbetsdagar (Reservdelar och tillbehör så som handtag)
    • Beställningsvaror: 6 - 8 arbetsdagar (Solskydd och myggnät)

    OBS! Semestertider i fabriken
    Mellan 24/6 - 4/8 är det semesterstängt hos vår leverantör för persienner, plisségardiner och myggnät. Det gör att vi under perioden har längre leveranstider på ordrar med dessa produkter (beställningsvaror) - där de som görs under semestern levereras under v.33.

    I Elitfönster Webbutik har vi både produkter som finns i lager och sådana som tillverkas på beställning. Lagervaror är redo att skickas ut så fort din beställning har hanterats och når därför hem till dig på 3-5 arbetsdagar. Beställningsvaror tillverkas utefter dina önskemål och har därmed en annan leveranstid, på 6-8 arbetsdagar.

    Dagarna räknas från den dag du lägger din beställning. På varje produkt ser du vad som gäller för just den.

  • Vad kostar frakten?

    Tillbehör & reservdelar: En standardleverans med Schenker kostar 49kr. Väljer du istället hemleverans med Schenker kostar det 149kr.

    Produktprover: Vid köp av endast produktprover skickar vi med PostNord och då är priset för frakt 49kr.

  • Hur levereras mitt paket?

    Beställningar från Elitfönster Webbutik skickas som standard med Schenker, från vårt lager i Lenhovda. Din leverans till närmaste utlämningsställe, alternativt till din hemadress om du valt Hemleverans. Du får en avisering till ditt registrerade mobilnummer samt mail från Zhipster, med uppgifter om utlämningsställe samt information för att kunna spåra sändningen.

    För tjänsten Hemleverans gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg, om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Inspektera varorna noggrant innan du kvitterar leveransen. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs. Skulle vi mot förmodan inte kunna leverera en order inom utlovad tid får du ett mail med orsak till förseningen samt ett nytt planerat leveransdatum.

    Mindre beställningar av produktprover skickar vi som varubrev med PostNord, direkt till din brevlåda. Får brevet inte plats i brevlådan lämnas det till närmaste ombud och du får en avi av PostNord.

  • Hur spårar jag mitt paket?

    Du kan spåra ditt paket från Elitfönster Webbutik med hjälp av ditt spårningsnummer. Vid beställning fyller du i ditt mobilnummer och din mail; dit får du en länk från Zhipster, som du kan använda för att följa din leverans efter att den lämnat vårt lager.

    Produkter som skickas som varubrev med PostNord går inte att spåra.