Leverans och retur

Leverans

Vad kostar frakten?

Tillbehör & reservdelar: En standardleverans med Schenker kostar 69kr. Väljer du istället Hemleverans med Schenker kostar det 169kr. 

Produktprover: Vid köp av endast produktprover skickar vi med PostNord och då är priset för frakt 69kr. 

Hur lång tid tar leveransen?

Produkterna som går att köpa i vår webbutik finns antingen i eget lager, alternativt tillverkas efter beställning. Beställer du produkter i som finns lager skickas dessa inom 3-5 arbetsdagar. Produkter tillverkade efter beställning (beställningsvaror) skickas inom 10-12 arbetsdagar. Dagarna räknas från den dag du lade din beställning. På varje produkt ser du vad som gäller för just den.

Hur levereras mitt paket?

Alla beställningar skickas med Schenker eller PostNord från vårt lager i Lenhovda. Din leverans går till närmaste utlämningsställe alternativt till din hemadress om detta fraktsätt valts. Har du valt leverans via ombud kommer paketet levereras till närmaste utlämningsställe för Schenker. Avisering via ditt registrerade mobilnummer kommer ske med uppgifter med info om utlämninsställe samt information för att kunna spåra sändningen.

För hemleverans gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Skulle vi mot förmodan inte kunna leverera en order inom utlovad tid får du ett mail med orsak till förseningen samt ett nytt planerat leveransdatum.

Saknar du din orderbekräftelse?

Har du inte fått din orderbekräftelse kort efter att du gjort din order, kan det betyda att något gått fel med ditt köp. Kontakta vår kundservice så hjälper vi till.

Retur och ångrat köp

Kan jag ångra mitt köp?

Ja, på alla lagervaror har alla privatpersoner enligt Distans- och Hemförsäljningslagen 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi skickat till dig, även om du öppnat förpackningen. Observera att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Om du ångar dig skall du meddela vår kundservice samt fylla i så kallad ångerblankett, du finner den här. Om du har en obetald faktura som löper mot sitt slut måste denna betalas innan sitt slutdatum även att man har påbörjat returprocessen. Vi ansvarar ej för försenade inbetalningar. Återbetalning/kreditering av din order sker inom 14 dagar från det att returen ankommit till oss. Se köpvillkor för mer information. Observera att fraktkostnaden för ordern ej återbetalas då det är en förbrukad tjänst vid fullbordad leverans.

Ångerrätten gäller ej varor som tillverkas efter beställning exempelvis produkter tillverkade efter önskat mått och färg. Dessa varor benämns beställningsvara i butiken. 

Till ångerblanketten

Kostar det något att göra en retur pga ångrat köp?

Vi tar inte ut någon avgift för att göra returen, men du står för returfrakten själv. 

Har ni mottagit min retur?

Du kommer få en bekräftelse via mail så fort vi mottagit din retur. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Får jag en ny faktura på kvarvarande belopp om jag gör en retur?

Ja, finns det någonting kvar att betala på fakturan skickar Klarna en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur. Tänk på att om du har betalat mot faktura så måste du säkerställa att den är betald innan sista fakturadatumet är gången, annars debiteras du på en förseningsavgift från vår samarbetspartner Klarna även om du påbörjat returprocessen.

Till vilken adress ska jag skicka returen?

Skicka till:

Elitfönster Produktion AB
Vagnvägen 8
364 42 Lenhovda

OBS! Tänk på att inte skicka med postförskott.