Orderfrågor

Det ska vara enkelt att beställa persienner och tillbehör från Elitfönster webbutik. Därför gör vi alltid vårt yttersta för att du som kund ska få en lyckad köpupplevelse, från start till slut. Men ibland kan det dyka upp frågor. Nedan har vi därför samlat de vanligaste frågorna om ordrar.


  • Hur beställer jag i webbutiken?

    I Elitfönster Webbutik beställer du dina produkter snabbt och enkelt.

    När du har hittat den produkt du vill ha så klickar du på "lägg i varukorg". Produkten kommer att ligga kvar i varukorgen tills dess att du är färdig med din beställning.

    När du är färdig med din beställning klickar du på varukorgs-ikonen långt upp i högra hörnet på hemsidan. Där kan fylla i om du har en rabattkod. Kryssa sedan i rutan om Elitfönsters köpvillkor och klicka på "gå till kassan".

    På nästa sida väljer du vilket leveranssätt du önskar och slutligen dina personuppgifter. När du är klar klickar du på "slutför köp" för att genomföra din beställning.

  • Varför fick jag ingen orderbekräftelse?

    Har du inte fått din orderbekräftelse på mailen kort efter att du gjort din order kan det betyda att något gått fel med ditt köp. Kontakta oss - så hjälper vi dig! Vi finns även på chatten.

  • Var hittar jag priserna?

    Elitfönster Webbutik är en e-handel, där du kan köpa alla produkter som visas. På varje produkt i butiken hittar du antingen ett fast pris eller ett från-pris. Priserna ser du både i kategorivyn, samt på sidan för varje produkt. Du ser även priserna för produkterna i din varukorg samt i kassan.

    Alla solskydd och myggnät i Elitfönster Webbutik är beställningsvaror som skräddarsys efter dina önskemål. Detta betyder att priset styrs utav måtten på den produkt du är intresserad av. Med andra ord finns det inga fasta priser och du får reda på priset om du lägger in de mått du önskar i produktvyn.

  • Kan jag ändra eller avbryta min order?

    Det beror på - Kontakta oss så snart du kan för att se hur vi kan hjälpa till! Du når oss även i chatten.

    Det bästa sättet att ändra i en order är att göra en ny och avbryta eller returnera den första. I vissa fall kan vi hjälpa till med att till exempel rätta till ett fel i adressen eller liknande.

    På Elitfönster Webbutik jobbar vi hela tiden för att korta våra leveranstider. Därför tillverkar, packar och skickar vi din order så snabbt vi kan. Är din beställning redan packad eller satt i produktion kan vi dessvärre inte ändra eller avbryta din order.