Leverans och retur

Leverans

VAR ÄR MITT PAKET?

Alla beställningar skickas med Schenker eller PostNord från vårt lager i Lenhovda. Din leverans går till närmaste utlämningsställe alternativt till din hemadress om detta fraktsätt valts.

Varorna som går att handla finns i eget lager alternativt tillverkas efter beställning. Order på produkter i lager skickas inom 3-5 arbetsdagar. Produkter tillverkade efter beställning skickas inom 10-12 arbetsdagar. Dagarna räknas från den dag du la din beställning.

HUR LEVERERAS MITT PAKET?

Har du valt leverans via ombud kommer paketet levereras till närmaste utlämningsställe för Schenker. Avisering via ditt registrerade mobilnummer kommer ske med uppgifter med info om utlämninsställe samt information för att kunna spåra sändningen.

För hemleverans gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Skulle vi mot förmodan inte kunna leverera en order inom utlovad tid får du ett mail med orsak till förseningen samt ett nytt planerat leveransdatum.

SAKNAR DU DIN ORDERBEKRÄFTELSE?

Har du inte fått din orderbekräftelse kort efter att du gjort din order, kan det betyda att något gått fel med ditt köp. Kontakta vår kundservice så hjälper vi till.

Retur och ångrat köp

KAN JAG ÅNGRA MITT KÖP?

Ja, på alla lagervaror har alla privatpersoner enligt Distans- och Hemförsäljningslagen 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot en vara vi skickat till dig, även om du öppnat förpackningen. Observera att förpackningen ska brytas med minsta möjliga skada. Om du ångar dig skall du meddela vår kundservice samt fylla såkallad ångerblankett. Se köpvillkor för mer information.
Ångerrätten gäller ej varor som tillverkas efter beställning exempelvis produkter tillverkade efter önskat mått och färg. Dessa varor benämns beställningsvara i butiken. 

KOSTAR DET NÅGONTING ATT GÖRA EN RETUR PGA ÅNGRAT KÖP?

Ja, du står för returfrakten själv.

HAR NI MOTTAGIT MIN RETUR?

Du kommer få en bekräftelse via mail så fort vi mottagit din retur. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

FÅR JAG EN NY FAKTURA PÅ DET NYA BELOPPET OM JAG GÖR EN RETUR?

Ja, finns det någonting kvar att betala på fakturan skickar Klarna en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur.

TILL VILKEN ADRESS SKALL JAG SKICKA RETUREN?

Skicka till:
Inwido Produktion AB/Elitfönster

Vagnvägen 8
360 73 Lenhovda